•    Kundtjänst 08-580 132 20
  • Snabb leverans (1-5 vardagar)
  • Frakt från 29:-
  • Fraktfritt på ordrar över 1000:-
  • Nöjda kunder 
Cart  Din varukorg är tom!

SÖMNAD

Erbjuder ni sömnadstjänster?
Ja, det gör vi. Gå in på denna länk https://tygvaruhuset.se/somnad/ och välj vilken typ av sömnad som gäller eller kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi er vidare.

BUTIK

Har ni en fysisk butik? 
Ja, Vår butik ligger i  Stockholm, Järfälla (Nettovägen 1).
Vi har öppet 10-18 vardagar, 10-15 lördagar samt 11-15 söndagar.

Kan jag hämta varorna själv?
Ja, du kan välja att hämta din beställning hos oss på butiken. Välj då leveransalternativet ”hämta i butik” så får du ett sms eller email när beställningen är klar för uthämtning.

AVBESTÄLLNING

Kan jag avbeställa min order?
Ja, har vi inte hunnit packa och skicka din beställning redan så kan du kontakta oss och avbeställa.

LEVERANS

Skickar ni till andra länder länder än Sverige?
Ja, vi skickar till vissa länder inom Europa. Kontakta oss för mer information.

Hur snabbt går leveransen?
Beställningar före 12.00 skickas oftast samma dag och leverans sker oftast dagen efter med PostNord eller DHL.
Mindre paket skickas direkt till brevlådan får det inte plats så hämtas det ut på utlämningsställe. 

Var är min orderbekräftelse?
Order bekräftelse skickas omgående via mail. Vissa mail program så som hotmail, gmail mm. har en inbyggd funktion som kalas för spam.
Dom mailen tas bort automatisk och hamnar i skräpposten. Hittar du inget där kontaktar du oss så får du en kopia.

EJ UTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Har du inte möjlighet att hämta ut ditt paket inom 14 dagar kontakta oss för att förlänga uthämtningstiden.
Outhämtat paket debiterar vi 250kr för fraktkostnad- tur och retur samt administrativa avgifter.
Ångrar du dig efter att du har gjort en beställning och inte hinner avbeställa i tid så hämtar du ut ditt paket och skickar tillbaka till oss annars debiteras du 250kr.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Kan jag returnera varan jag har mottagit?
Ja, vi tillstår en returrätt. Detta innebär att du inom en tidsperiod av två veckor efter det du erhållit varorna har möjligheten att sända tillbaka dessa till oss utan att behöva motivera detta.
Denna returrätt gäller inte för varor som har klippts till efter speciella kundspecifikationer eller entydigt för era personliga behov.
Returrätten gäller endast om varan är helt oanvänd och oskadad.
​Returfrakten samt fraktkostnaden enligt ordern bekostas av konsumenten. 

Returadress:
Tygvaruhuset
Nettovägen 1
175 41 Järfälla

Observera: ingen returrätt på tillskurna varor! (tex: 1 meter tyg och 3 meter kantband)

SORTIMENT

Har ni samma sortiment i butiken som i webbshopen?
Nej, det skiljer sig en del och i butiken finns ett mycket större sortiment. Vi jobbar hela tiden med att öka sortimentet även i webbshopen.

Har ni samma priser i butiken som webben?
Nej! Vi har valt att hålla nere priserna på webben för dom kunder som inte har möjlighet att komma hit av olika själ.
Webbkunder betalar fraktkostnad så slutsumman hamnar likvärdigt som att handla i butiken.

PRODUKTER

Skickar ni prover? 
Ja, upp till 5 stycken prover skickar vi gratis. Vi rekommenderar att beställa prover om man är osäker.
Här är formulär för beställning av prover: https://tygvaruhuset.se/tygprover/ 
Vill du ha en större bit av tyget så rekommenderar vi at du beställer 10cm av tyget.

Varan jag vill beställa är slutsåld (eller finns inte tillräckligt), vad gör jag?
Kontakta oss på [email protected] och ange produktnamn samt hur mycket ni önskar beställa så återkommer vi.

Vad är minsta gräns på er metervaror?
Minsta gränsen är 10 cm.

Tvättråd?
Tvättråd finner du under produktbeskrivningen.
Om du tvättar tyget innan du skall sy/användas bör du skaka ut tyget ordentligt så inga veck finns kvar från leveransen/paketet.

Produktfrågor?
Har du frågor angående någon produkt som du saknar på hemsidan kontakta oss på [email protected]

Produkter