Här hittar du svar på våra vanligaste frågor
Sömnad
-
Erbjuder ni sömnadstjänster?
Ja, det gör vi. Gå in på länken nedan och välj vilken typ av sömnad som gäller eller kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi er vidare.
Butik
-
Har ni en fysisk butik?
Ja, Vår butik ligger i Stockholm, Järfälla (Barkarbyvägen 76). Vi har öppet 10-18 vardagar, 10-15 lördagar , söndagar stängt
Kan jag hämta varorna själv?
Ja, du kan välja att hämta din beställning hos oss på butiken. Välj då leveransalternativet ”hämta i butik” så får du ett sms eller email när beställningen är klar för uthämtning.
Avbeställning
-
Kan jag avbeställa min order?
Ja, har vi inte hunnit packa och skicka din beställning redan så kan du kontakta oss och avbeställa.
Leverans
-
Skickar ni till andra länder länder än Sverige?
Ja, vi skickar till vissa länder inom Europa. Kontakta oss för mer information.
Hur snabbt går leveransen?
Beställningar inkommande samma dag skickas oftast 1-2 dagar och leverans sker oftast med PostNord eller DHL.
Mindre paket skickas direkt till brevlådan får det inte plats så hämtas det ut på utlämningsställe.
Var är min orderbekräftelse?
Order bekräftelse skickas omgående via mail. Vissa mail program så som hotmail, gmail mm. har en inbyggd funktion som kalas för spam.
De mailen tas bort automatisk och hamnar i skräpposten. Hittar du inget där kontaktar du oss så får du en kopia.
Ej uthämtade försändelser
-
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Har du inte möjlighet att hämta ut ditt paket inom 14 dagar kontakta oss för att förlänga uthämtningstiden.
Outhämtat paket debiterar vi 250kr för fraktkostnad- tur och retur samt administrativa avgifter.
Ångrar du dig efter att du har gjort en beställning och inte hinner avbeställa i tid så hämtar du ut ditt paket och skickar tillbaka till oss annars debiteras du 250kr.
Ångerrätt och retur
-
Kan jag returnera varan jag har mottagit?
Ja, vi tillstår en returrätt. Detta innebär att du inom en tidsperiod av två veckor efter det du erhållit varorna har möjligheten att sända tillbaka dessa till oss utan att behöva motivera detta.
Denna returrätt gäller inte för varor som har klippts till efter speciella kundspecifikationer eller entydigt för era personliga behov.
Returrätten gäller endast om varan är helt oanvänd och oskadad.
Returfrakten samt fraktkostnaden enligt ordern bekostas av konsumenten.
Returadress:
Tygvaruhuset
Baarkarbyvägen 76
177 47 Järfälla
Observera: ingen returrätt på tillskurna varor! (tex: 1 meter tyg och 3 meter kantband)
Sortiment
-
Har ni samma sortiment i butiken som i webbshopen?
Nej, det skiljer sig en del och i butiken finns ett mycket större sortiment. Vi jobbar hela tiden med att öka sortimentet även i webbshopen.
Har ni samma priser i butiken som webben?
Nej! Vi har valt att hålla nere priserna på webben för dom kunder som inte har möjlighet att komma hit av olika själ.
Webbkunder betalar fraktkostnad så slutsumman hamnar likvärdigt som att handla i butiken.
Produkter
-
Skickar ni prover?
Ja, upp till 5 stycken prover skickar vi gratis. Vi rekommenderar att beställa prover om man är osäker. Vill du ha en större bit av tyget så rekommenderar vi att du beställer 10cm av tyget.
Varan jag vill beställa är slutsåld (eller finns inte tillräckligt), vad gör jag?
Kontakta oss och ange produktnamn samt hur mycket ni önskar beställa så återkommer vi.
Vad är minsta gräns på er metervaror?
Minsta gränsen är 10 cm.
Tvättråd?
Tvättråd finner du under produktbeskrivningen. Om du tvättar tyget innan du skall sy/användas bör du skaka ut tyget ordentligt så inga veck finns kvar från leveransen/paketet.
Produktfrågor?
Har du frågor angående någon produkt som du saknar på hemsidan kontakta oss på info@tygvaruhuset.se